7 Kasım 2014 Cuma

Taze Blogger Azıcık da olsa Post Yazabildi :))

Yine blogtan ayrı geçen uzun bir zaman.. Taşınma hazırlığı bitmiş iken taşınamadığım bir sorunsal.. Hatta küçük bir de hastanede yatış durumumuz var.. Hamileliğin en rahat geçmesi gereken bu dönemde ben sürekli yatarak geçiriyorum. Neyse ki son 1 hafta.. Sonrasında günlük aktivitelere geri dönebilirim sanırım.. Bu kez akıllandım.. Yorulmak yok... :)
Evde sürekli dinlendiğim bu dönemde oğluma hazırlık yaparak geçirdim günleri.. Günler geçiyor.. Ama bana hiç geçmiyormuş gibi geliyor. 24 hafta 2 günü geride bıraktık.. Kilolarımıza kilo ekledik :)) Her ne kadar dikkat etmeye çalışsam da bazen gözüm dönüyor. Hatta yemek yedikten yarım saat sonra dahi midem kazınıyor.. :)
Kısa oldu biliyorum fakat şimdilik bu kadar.. Umarım en kısa zamanda bir sürü sunum, alışveriş, dekorasyon postlarıyla karşınızda olacağım..


Görüşmek Üzere..
Musmutlu Kalın inşaallah.


2 Ekim 2014 Perşembe

Polyester Çerçeveler (Dekorasyon)

Merhaba.. Sizlere instagramda bahsetmiştim dekorasyon postu gelecek diye.. Tabi öyle uzun zaman geçti ki hatırlamıyorum bile.. :) İşte bugün o yazı yazılacak.. Geçtiğimiz 2 gün boyunca fazlasıyla yorulduğum için bugün mecburiyetten dinlenme günü oldu. Aldım yanıma meyvelerimi, uzattım ayacıklarımı dedim bir post yazayım.. Hemde aylardır yeni evim için sakladığım asamadığım polyester çerçevelerin postunu..


Dediğim gibi çok uzun zaman oldu bu çerçeveleri yaptıralı.. Kendim yapmadım çünküüüü hobilerim almış başını gidiyor yarım olarak beni bekleyen öyle çok iş var ki.. Çerçevelerimi İnstagram ortamında tanıdığım Pisiciğin marifetleri İpek Hanım'a yaptırdım. Kendisi öyle sıcakkanlı öyle sevecen bir bayan ki anlatamam. Üstelik fiyatlar çok çok uygun. Hele ki ürünler geldiğinde verilen emeği gördüğümde fiyatları gerçekten fazlasıyla uygun olduğuna tekrardan karar vermiştim.. Benim çerçevelerim hala yerini bulmuş değiller. Taşınacağım evime saklıyorum.. Tabii taşındıktan sonra yeniden görüşeceğiz İpek Hanım'la..



Kargom geldiğinde ürünler böyle sarıp sarmalanmıştı.. Tek bir parça dahi kırılmadan elime ulaştı..Bu kadar özenle paketlediği için kocaman teşekkürler..


Sevgiyle Kalın..
Görüşmek Üzere...

25 Eylül 2014 Perşembe

Taşınma Hazırlığı Var Burada

Merhaba..
Ben bir yandan taşınma hazırlığı içerisindeyken diğer yandan ise minnak fasülyemle büyümekteyim..
Her şey yolunda hamd olsun gün itibari ile 16+3 günlüğüz. Fakat henüz cinsiyetini öğrenmedik. Ne eşim ne de ben bunun için fazlaca meraklanmıyoruz nedense. İsim mevzularına ise girmedik sayılır.. Yani elbet birbirimize isim söylüyoruz ama ne o nede ben beğenmiş değilim.. Sanırım ikimizinde aklında önceden belirlediğimiz isimler var.. Fakat birbirimize kabul ettiremiyoruz.. :)

Her şey yolunda dedim de daha bu haftada iken 1.5 ayda alınan 3 kiloyu hesaba katmıyorum hiç. Hamur işiyle hiç alakası olmayan ben yalnızca ev mantısı ve poğaça yemek istiyorum.. Hal böyle olunca 3 kilo gayet masum kalıyor. :) Ne kadar masum desem de duyduğumdan beri oburluğu biraz olsun azaltmış durumdayım. 

Ev taşıma durumumuza gelince, alerji rahatsızlığım yüzünden epey zorlanıyorum. Ancak tüm işleri günlere bölünce hem hapşırmalarım beni hasta edecek kadar zorlamıyor, hem daha az yoruluyorum hemde ev tamamen dağılmış olmuyor. Oturduğum bu cici evimde fazlasıyla boş odam olduğu için toparladığım kolileri bir odada biriktiriyorum.
Taşınmak için öncelikle evden çıkarılacak her türlü ıvır zıvırı ayırdım. Bunlarla birlikte giyemediğim ve kolaylıkla zayıflayıp giyemeyeceğim bir çok kıyafeti dolabımdan çıkartarak epey hafifledim. Benim aksime canım kocam hiç bir şeyini ne attırır nede başka bir şekilde değerlendirmemi ister Allah'tan 1 sene görmeyince birazcık unutuyor da öyle kaldırıyorum ortadan.. :) :)

Oturduğum evim çatı katı ve tülleri önceden vardı. O yüzden taşınacağım ev için tül diktirmem gerekiyordu. Onları da hallettim şükür. 1 hafta sonrasına hazır olacak. Bayrama kadar taşınmayı düşünüyorduk ama tam olarak yerleşemeyeceğimden bayram sonrasına erteledik. Gerçi yine de düşündüğümüz koltuk takımı yetişemeyecek. Aynı şekilde halılarda.. Sanırım bir süre tıpkı bu evimde olduğu gibi eksiklerle idare edeceğiz. Rabbim huzur eksikliği yaşatmasın inşallah.. 

TazeBlogger'da durumlar böyle.. Biraz koşturmalı, biraz sakin devam ediyor. Post yazamasam da güncel olarak buradayım..
Musmutlu kalın inşallah..
Görüşmek üzere..

2 Eylül 2014 Salı

Hamilelik ve Batıl İnanclar

Merhaba..
Ne kadar da uzun aralar veriyorum dimi.. Hastalık yok gündemimizde hamd olsun. Gayet iyiyiz.. Hatta bebeğimi son gördüğümüzde yerinde durmuyordu. :)) Öyle güzel bir his ki bu.. Allah'ın izniyle kucağıma alacağım günü sabırsızlıkla bekliyorum.. Ben iyiyim , bebeğim iyi.. Daha ne olsun dimi..
Hamilelik sırasında çevremizin de etkisiyle bir sürü duyumla karşılaşırız. Bunların %90'ı batıl inançtır. Ama aklımızı karıştırır hepsi. İşte bunlara bende maruz kaldım. Nasıl mı?
Oldum olası kınayı sevmişimdir. Özellikle motif olarak yapılanı. Kendime yapmayı denesem de çok başarılı olamadım. Yalnızca başkalarına yapabildim.. Geçenlerde canım arkadaşım Esma kınalarla birlikte gelince dayanamadım. Yaptırdım bende. Elimle de yetinmedim üstelik. Ayağıma da yaptırdım.



 Aklıma da hiç bir şey gelmedi. Hamileyim bir şey olur mu ki filan hiç düşünmedim. Ama ertesi gün aldığım duyumlar hiç de hoş değildi. Ne yani ben elime, ayağıma kına yaktırınca bebeğimde leke mi olacak.
Bide gül koklama var. Gül koklayınca bebek de gül şekline benzer leke olurmuş. Ciğeri, çileği duymuştum da kınayı ve gülü ilk defa duydum.

Saç kestirilmez, çocuğun ömrü kısalır.
Hayvana bakılmaz yoksa bebek çirkin olur.
Hamilelikte anne çirkinleşirse bebek kız, güzelleşirse bebek erkek olur.
V.s
Kim bilir daha neler duyacağım..


Allah'ın izniyle sağlıkla dünyaya gelmesinden başka duam yok.. Her şey nasip..
Mutlu, sağlıklı günler..
Bu kadar uzun ara vermemek ümidiyle..

13 Ağustos 2014 Çarşamba

Minik Fasülye'm (11+2)

Merhaba..
Hastalık sorunsallarını atlatmış bulunuyorum birazcıcık.. Hal böyle olunca blog başına oturmak kaçınılmaz oldu.. Günlerin genellikle halsizlikle geçiyor.. Ne yürüyüşe çıkabiliyorum, ne hobilerimle uğraşabiliyorum.. Tabi sonrasında da bunalıma girmek kaçınılmaz oluyor.. En küçücük bir şeyde doluyor gözlerim.. :))

Neyse minik fasülyem an itibariyle 11+2 günlük. 1 aydır süren şiddetli bulantılar hiç bir ilaçla geçmeyip acil servislerin yolunu tutturdu bana. Keşke daha öncesinden gitseydim bile dedim.. Çubuk kraker yemekten gına gelmişti resmen. Allah'tan sonlandı artık . Serum tedavisi ile çok daha iyiyiz hamd olsun.
Astım hastalığı ise çok fazla zorlayacak gibi duruyor. Sevgili doktorum Fatih Turan izinde olunca durum daha da vahimleşti benim için.. Zencefil, Ventolin ve çok aşırı tıkanmalarda seretide diskus kullanarak atlattık. Şuanda ilaç kullanmayı bıraktım.. Evden dışarıya çıkmayarak alerjimi en alt seviyede tutuyorum.. :)

Taze Blogger'da durumlar böyle... Gerçi bloğu bu kadar aksatmayla blogger'lığım kalmayacak ama... Neyse artık.. Umarım durumu toparlarım yakın zamanda..

24 Temmuz 2014 Perşembe

Bakın Burada Ne Var?..

Koskoca Ramazan ayında yalnızca 1 tane post yazmış olmanın utancı içerisindeyim.. Halbuki günde en az 1039403483570 kez post yazmayı düşünmüşken. Ancak kimi zaman kendimi özellikle tuttum. Kimi zaman ise bazı durumdan ötürü yazamadım. Öncelikle gelelim neler yaptığımıza..
Bu Ramazan dünya olarak yas tuttuğumuz, en azından insanlık duyguları olan kişilerin yas tuttuğu, elimizden geldiğince ürünleri boykot ettiğimiz, dualarımızla Filistin, Doğu Türkistan ve daha nicelerine destek olmaya çalıştığımız bir ay olarak geride kalıyor.

Kişisel olarak ise fazlasıyla formdan düşmüş özensiz iftar masalarım, hazırlayamadığım sahur sofralarım, çıkılan yürüyüşlerden 10 dk içinde eve geri dönmelerimle ünlüydüm. Koskoca Ramazanda yalnızca bir kaç kez özenle sofra kurabildim.. Zaten uzun zamandır içimde tutuyorum daha fazla lafı dolandırmayayım.. Tüm bunlara sebep "minik bir kalp.."
Sonunda söyledim işte..
Beklemiyorduk diyemem.. Ama yinede sürpriz oldu. Bizi bir anda şaşkına çevirdi.. Elimiz ayağımıza dolandı.. Tuhaf bir duyguymuş.. Hangi cümleyi kursam anlatamayacakmışım gibi geliyor. Şimdi tek isteğimiz sağlıkla aramıza katılması için.. Öğrendiğim ilk gün dayanamayıp bu cicileri aldım. Malum cinsiyet belirsiz olduğundan iki rengi de bizim oldu.. 


Bunlardan başka bir şey almamak için tutuyorum kendimi..  Son aylara kadar almayacağım inşallah.. Yani bilmiyorum tutabilirsem kendimi almam heralde.. :)
Ama almıyorum diye incelemiyorum, liste yapmıyorum gibi anlaşılmasın lütfen.. En ince ayrıntılar kafamda.. Eşim ve annem beni tutmasa neler yaparım bilinmez :)

İşte böyle.. Taze Blogger Allah nasip ederse, anne olacak.. Anlatmak istediğim öyle çok şey var ki.. Ama bir kerede üzerinize fazla gelmek olmaz.. Görünen o ki, Blog konularımıza bir yenisi daha eklendi. Ve bu öyle bir şey ki yaz yaz yaz bitmez..

Silahların sustuğu, çocukların ölmediği, annelerin üzülmediği bir dünyaya dönüşsün hayatımız inşallah.
Görüşmek üzere..

29 Haziran 2014 Pazar

Hoş geldin On Bir Ayın Sultanı.. İftar Menüsü.. Özbek Pilavı...

Bir Ramazan ayına daha kavuştuk. Şükür kavuşturana.. Hakkıyla yaşayanlardan ve bu ayda affedilenler den olmak en büyük duam..

Ramazan ayı bizlere bende evime hoş geldim.. Bir kaç gündür anne ziyaretindeydim. Daha doğrusu annelik görevini birazcık üstlendim diyelim. Hastalıklarda peşimi bırakmadı maalesef.. Her neyse konuyu fazla uzatmayacağım bu kez. :)

Aslına bakarsanız bu postum da size bir sürü minnak hediyelerim den bahsedecektim.. Evet yine bir english home çıkartması..
Bir kaç gün daha elime geçemeyecek sanırım. O güne kadar sabredeceğiz.. Muhabbetimiz bununla sınırlı kalmasın azıcıkta faydalı bir şeyler den bahsedeyim..

Mesela uzun bir zamandan beri yapmadığım Özbek Pilavından..
Evet unutmuşumdur diyordum ama gayet güzel oldu.. Eşimle evliliğimizden bu yana kendi evimizde ilk iftarımız, Ramazan ayının ilk iftarı.. Ve birde sürpriz olan bir şey var..
İste böyle sebeplerden dün birazcık fazla özendim..
İlk gün için menümde;

Kremalı Mantar Çorbası
Orman Kebabı
Özbek Pilavı
Yoğurtlu Kırmızıbiber Salatası
Ekşimekli Börek
Ve meyve vardı...
Şimdi gelelim Özbek pilavı tarifine.
250-300 gram kuş başı doğranmış et
3 küçük boy havuç
1 orta boy soğan
3 bardak pirinç
5 bardak kaynamış su
1 yemek kaşığı salça
2-3 yemek kaşığı tereyağ
1.5 tatlı kaşığı tuz
1 tatlı kaşığı karabiber
Etimizi önceden tencerede yada en kısa yolu düdüklüde haşlıyoruz. Ben her et haşlamasına az miktarda sirke ve limon suyu koyuyorum. Etin yumuşak olmasını sağlıyor. Buda küçük bir not olsun..
Etimiz haşlandıktan sonra süzüp tereyağ ve sıvı yağ koyduğumuz tencereye etleri alarak kavuruyoruz. Üzerine ince ince doğradığımız soğanları ve rendelediğimiz havuçları da ekleyerek kavurma işlemine devam ediyoruz. Sonrasında kaynamış olan sudan az miktarda etlere ilave ederek salçasını, tuzunu ve karabiberini ekliyoruz. Son olarak ta iyice yıkayıp süzülmeye bıraktığımız pirinçleri tenceredeki karışımın üzerini örtecek şekilde yayıyoruz. Kalan kaynamış suyu da ekleyip pirinçler ses çıkarana kadar ortalama 15 dakika pişiriyoruz. Tencerenin altını kapatıp pilavın demlenmesi için dinlendiriyoruz.. Hepsi bu kadar.
Sofraya ise geniş bir tabağa tencereyi ters çevirerek yapıyoruz. Böylece etli havuçlu karışım üstte pirinçler altta kalarak nefis bir görüntü sunuyor..
Afiyet olsun..


Görüşmek Üzere..